Nieuw online platform van Zazzy maakt het ontwerpen en verkopen van sieraden voor iedereen toegankelijk

Amsterdam, April 2015; Zazzy, de 3D-print expert op het gebied van sieraden, lanceert op 8 April officieel een nieuw platform voor fashionista’s, bloggers en andere creatievelingen. Op zazzy.co kunnen zij zelf sieraden ontwerpen, een eigen merk starten en verkopen aan hun online volgers. Helemaal gratis!

In 2013 zette Zazzy de eerste stap om consumenten meer ontwerpvrijheid te geven met sieradencollecties die de consument zelf kon aanpassen. Het ontwerp was pas klaar nadat een persoonlijk tintje was meegegeven aan het sieraad. Dit is mogelijk omdat Zazzy de meest geavanceerde 3D-print techniek gebruikt om de zilveren, vergulde en nylon sieraden mee te vervaardigen. Daarmee laten ze zien dat je ook op een efficiënte en minder kostbare manier luxe sieraden kan produceren. Over Zazzy’s baanbrekende klant-als-ontwerper proces voor het produceren van sieraden werd eerder geschreven door o.a. mode- en tech-zwaargewichten zoals Grazia, InStyle, Glamour en Bright.

Deze maand neemt Zazzy’s ambitie om iedereen zelf sieraden te laten ontwerpen een spannende wending met de onthulling van een nieuw platform, Zazzy.co. Deze marktplaats nodigt gebruikers uit om hun eigen sieraden te ontwerpen met Zazzy’s innovatieve en gebruiksvriendelijke technologie. De sieraden kunnen vervolgens door de makers zelf verkocht worden, via eigen kanalen en via zazzy.co. Voor consumenten is zazzy.co ook een directe link om unieke kwaliteitssieraden van de hand van divers internationaal talent te kopen.

“De stap van idee naar product is altijd het grootste struikelblok voor ontwerptalent geweest, en daarom hebben we het hele ontwerp proces gedemocratiseerd. Of je nu 10 of 10.000 potentiële kopers hebt, op zazzy.co kun je iets moois maken zonder technische skills. Je kunt je ontwerp meteen verkopen zonder dat er een investering nodig is en zonder gedoe rondom de productie, assemblage en logistiek.”, legt Gert Jan Spriensma, CEO van Zazzy, uit. “Dit is een heel nieuw tijdperk voor creatievelingen en modeliefhebbers die een merk willen beginnen, een boodschap willen overbrengen of gewoon een fantastisch sieraad willen maken.”

Van ontwerpen tot het lanceren gebeurd in 4 simpele stappen. Een campagne is dan ook binnen een paar minuten gestart. Designers kunnen de tools op het platform vanaf hun computer gebruiken. Een ontwerp maak je door bijvoorbeeld een schets of plaatje te uploaden. De materialen, afwerking en grootte zijn vervolgens aan te passen. Ontwerpers kunnen hun eigen winstmarges bepalen en de unieke sieraden met hun familie, vrienden en volgers delen. De designs zijn ook te vinden op Zazzy’s nieuwe marktplaats, een broeinest van creativiteit waar elke designliefhebber en shopper nieuwe trends en ontluikend creatief kan ontdekken.

Voor meer informatie, contact Gert Jan Spriensma via gertjan@zazzy.co of +31 6 45 53 04 77.

Kortom: we veranderen het sieradenlandschap drastisch

• We laten onze designers zelf hun prijzen bepalen. Dit houd in dat zij een fatsoenlijke opbrengst krijgen voor hun werk en een eerlijke prijs voor de kopers. Vandaag de dag kost een sieraad dat je in de reguliere winkels koopt gemiddeld 13 keer meer dan dat de productiekosten waren.

• We hebben bewezen dat massa-customisation, op een ethisch verantwoorde manier mogelijk en schaalbaar is. We hebben hiervoor samengewerkt met een aantal van de grootste Nederlandse retailers.

• We hebben inmiddels meer dan 60.000 mensen meer dan 200.000 designs zien maken op Zazzy.me. We zien de behoefte aan een uniek design, digitale creativiteit en customisation dan ook steeds meer groeien.
Over Zazzy

Zazzy (http://www.zazzy.me) makes it easy and fun for anyone to access and create unique 3D printed jewelry using the best 3D printing technology and printers available. Founded in 2013 by Gert-Jan Spriensma and Martijn van der Veen, Zazzy's core mission is to enable and build a co-creation marketplace, where everybody can design, share and make their designs real and wearable. Zazzy is a privately held company based in Amsterdam and backed by Rockstart. Visit us on Pinterest, follow us on Twitter, like us on Facebook, or learn more at http://www.zazzy.me