Web platform Zazzy.co geeft iedereen de tools om 3D geprinte sieraden te ontwerpen en te verkopen.

Amsterdam, Maart 2014 - Vandaag is Zazzy.co live gegaan, een online e-commerce platform dat gebruikers de mogelijkheid geeft om zelf 3D geprinte sieraden te ontwerpen en te verkopen zonder ervaring in ontwerp, investeringen vooraf en rompslomp achteraf. Dit digitale platform is gebouwd door het erkende sieraden platform Zazzy. Zazzy heeft inmiddels de ontwerpen van meer dan 60,000 gebruikers verwerkt in kettingen, ringen en armbanden.

Zazzy zet zich in om creatievelingen de mogelijkheid te geven om hun ideeen en ontwerpen snel om te vormen tot verkoopbare en draagbare 3D geprinte sieraden. Ondernemers die bekend zijn met campagne-gebaseerd e-commerce zullen het potentieel herkennen om een actueel of creatief idee direct om te zetten in een winstgevend product. Dat alles zonder enige kennis van de productie & logistiek.

Bloggers kunnen op deze manier eenvoudig geld verdienen met hun sociale media volgers, ontwerpers krijgen een nieuwe manier om hun portfolio uit te bouwen en ook goede doelen hebben meer controle over ontwerp en de winstmarges. Daarnaast zijn er talrijke mogelijkheden voor storytellers, smaakmakers, marketeers en meme-bedenkers om iets unieks of actueels te maken. Zazzy zorgt voor de software, het 3D printen in hoge kwaliteit materialen, assemblage en het versturen van de sieraden naar de koper.

“De maker movement gebruikt 3D-printen al jaren voor het maken van hele coole proof-of-concepts, maar er is relatief weinig aandacht geweest voor de digitale creatieveling die echt mooie dingen wil maken”, volgens Martijn van der Veen, Zazzy CTO. “Wij maken het heel eenvoudig. Onze sketch editor maakt van iedereen een sieradenontwerper door middel van het uploaden van een schetsje of plaatje. We halen 3D-ontwerpkennis en productiezorgen uit het 3D-printproces, zodat iedereen een sieradenmerk kan starten tijdens een kop koffie.“

"Onze focus is altijd geweest op het verwijderen van de traditionele drempels die creatievelingen tegenkomen bij het ontwerpen van een nieuw product.” zegt Gert Jan Spriensma, CEO Zazzy. “Iedereen met een idee of een groepje volgers kan geld verdienen met ons platform. En het mooie is; dat alles zonder enige investering vooraf en zonder al te veel tijd te besteden aan het ontwerpen. Ons platform helpt mensen met het ontwerpen van kwaliteitssieraden en de mogelijkheid om het over de hele wereld te verkopen.”

Over Zazzy

Vanuit het kantoor in het centrum van Amsterdam is Zazzy sinds 2013 bezig om 3D printen toegankelijk te maken voor mensen die geen jarenlange productontwerp studie hebben gevolgd. Door consumenten te betrekken in het ontwerpproces met behulp van intuitieve software en het gebruik van high-end 3D printers zorgt Zazzy voor hoge kwaliteit sieraden in materialen zoals sterling zilver, RVS & Nylon. Daarnaast werkt Zazzy, met een team van 10 mensen, samen met een aantal van Nederlands grootste retailers. De missie van Zazzy is om iedereen toegang te geven tot 3D printen, ongeacht de skills, ervaring of kennis van techniek. Met meer dan 60,000 gebruikers, die meer dan 200,000 ontwerpen hebben gemaakt, is de groei sinds 2013 opmerkelijk.

About Zazzy

Zazzy (http://www.zazzy.me) makes it easy and fun for anyone to access and create unique 3D printed jewelry using the best 3D printing technology and printers available. Founded in 2013 by Gert-Jan Spriensma and Martijn van der Veen, Zazzy's core mission is to enable and build a co-creation marketplace, where everybody can design, share and make their designs real and wearable. Zazzy is a privately held company based in Amsterdam and backed by Rockstart. Visit us on Pinterest, follow us on Twitter, like us on Facebook, or learn more at http://www.zazzy.me