ZAZZY MAAKT HET ONTWERP VAN 3D GEPRINTE SIERADEN TOEGANKELIJK

De start-up Zazzy maakt unieke persoonlijke 3D geprinte sieraden voor iedereen toegankelijk

28 AUGUSTUS 2013, AMSTERDAM NEDERLANDS
Samenvatting
Zazzy (http://www.zazzy.me), een nieuwe startup, maakt unieke persoonlijke 3D geprinte sieraden voor iedereen toegankelijk. Zazzy wil heel Nederland de mogelijkheid geven om op een leuke en eenvoudige manier sieraden te ontwerpen die door 3D printers gemaakt worden. Met de drie collecties die vandaag gelanceerd zijn is het mogelijk zelf op de stoel van designer te zitten en te ontwerpen wat jij wilt. De zelf ontworpen sieraden worden gemaakt door industriële 3D printers.

Zazzy (http://www.zazzy.me), een nieuwe startup, maakt unieke persoonlijke 3D geprinte sieraden voor iedereen toegankelijk. Zazzy wil heel Nederland de mogelijkheid geven om op een leuke en eenvoudige manier sieraden te ontwerpen die door 3D printers gemaakt worden. Met de drie collecties die vandaag gelanceerd zijn is het mogelijk zelf op de stoel van designer te zitten en te ontwerpen wat jij wilt. De zelf ontworpen sieraden worden gemaakt door industriële 3D printers in verguld messing, verguld- of verbronsd RVS en nylons in vrolijke kleuren. Consumenten en ontwerpers kunnen hun zelf ontworpen sieraden delen op verschillende sociale media zoals Pinterest, Facebook en Twitter.

“We zijn erg enthousiast dat we consumenten de kans te geven om unieke sieraden te maken en zelf de kracht van 3D printen te ervaren,” zegt Gert Jan Spriensma, CEO en founder van Zazzy. "3D printing en content creatie gaan daadwerkelijk een revolutie veroorzaken in de manier waarop jongeren tegen fysieke voorwerpen aan kijken. Consumenten zullen zelf hun sieraden kunnen aanpassen en grote merken zijn niet langer de enige die bepalen wat trending is en wat niet. “Wij zijn heel benieuwd met wat voor nieuwe en creatieve ideeën mensen gaan komen.”

Ontwikkelingen in 3D printing maken het mogelijk om unieke persoonlijke sieraden te produceren voor betaalbare prijzen. Tot nu toe was 3D printing slecht toegankelijk voor mensen zonder technische ontwerpkennis. We zijn Zazzy gestart omdat we de passie voor 3D printen willen delen; we maken 3D printen toegankelijk voor iedereen.

Op 26 Augustus wordt Zazzy gelanceerd met drie collecties. [Prijzen zijn tijdelijk €10 voor nylons, €15 voor RVS en €40 voor messing goud.] In samenwerking met sieraden ontwerpers wordt in de komende maanden hard gewerkt om elke maand nieuwe aanpasbare collecties beschikbaar te maken om zo gebruikers steeds meer mogelijkheden te geven.

Zazzy is uitstekend gepositioneerd om mee te gaan in de recente groei van 3D printen op de consumentenmarkt. Sieraden is inmiddels de grootste categorie op websites zoals Shapeways en iMaterialize. In een recent rapport van McKinsey wordt de consumentenmarkt voor 3D printen geschat tussen de $230Bn en $550Bn in 2025, waarbij sieraden als een van de belangrijke niches wordt gezien.

“Mijn eigen ideeën zijn nu aanpasbaar gemaakt door Zazzy en ik kijk uit naar hoe anderen met mijn ontwerpen aan de slag gaan,” zegt Maaike van der Horn (founder van MCODE jewelry).

Designers die geïnteresseerd zijn in samenwerken met Zazzy en mensen die hun eigen sieraden willen ontwerpen, kunnen voor meer informative kijken op http://www.zazzy.me.

- MEER -

Over Zazzy

Zazzy (http://www.zazzy.me) maakt de toegang en het creëren van unieke 3D geprinte sieraden eenvoudig en leuk voor iedereen. Zazzy gebruikt de beste 3D-printtechnologie die op dit moment op de markt aanwezig is. Zazzy biedt op dit moment drie aanpasbare collecties, waarmee unieke sieraden betaalbaar worden in verschillende materialen zoals  messing goud, roest vrij staal en nylons. Ons doel is om samen te werken met sieradenontwerpers en een co-creatie marktplaats te worden, waar iedereen kan ontwerpen, delen en hun eigen ontwerpen realiteit kan laten worden.

Zazzy is een bedrijf uit Amsterdam en wordt ondersteunt door Rockstart. Bezoek Zazzy op Pinterest, volg ons op Twitter, like ons op Facebook, lees Zazzy blog of kijk op http://www.zazzy.me.

Citaten
"“We zijn erg enthousiast dat we consumenten de kans te geven om unieke sieraden te maken en zelf de kracht van 3D printen te ervaren. 3D printing en content creatie gaan daadwerkelijk een revolutie veroorzaken in de manier waarop jongeren tegen fysieke voorwerpen aan kijken. Consumenten zullen zelf hun sieraden kunnen aanpassen en grote merken zijn niet langer de enige die bepalen wat trending is en wat niet. “Wij zijn heel benieuwd met wat voor nieuwe en creatieve ideeën mensen gaan komen.”" Gert Jan Spriensma, CEO en co-founder, Zazzy
""Mijn eigen ideeën zijn nu aanpasbaar gemaakt door Zazzy en ik kijk uit naar hoe anderen met mijn ontwerpen aan de slag gaan."" Maaike van der Horn, founder van MCODE jewelry
Over Zazzy